الخميس، 8 مارس 2012

فيس بوكى




هى معايا كدة الأيامـ
عايشة الحيرة فى كل مكان
ادخل فيسبوكك واتفرج
شوف صندوق مليان أحلامـ
وأنت وحظك بقى يا همامـ
مرة تقع على كنز مأصل
مرة تقع عالفالصو كمان
وأنت وحظك والمقسوم لك
لكن بردو شغل عقلك
ومن الأصلى انهل منه
وعلى الفالصو سد الباب
***
ترمى عنيك على جنب شوية
هتلاقى عينة منتشرة
لا أنا قبطى لا انا سلفى
لا علمانى ..لا ليبرالى
كله فى بعضه لخمة وزحمة
شيلهمـ على أقرب مستشفى
واوعى تصيبك منهم عدوى
***
فيس بوك دا ايه يا أخوانا 
اللى يفرق بينا كمـــــان
يلعن أ..ولا اسكت أحسن 
هيقولوا عليا دا لعان
أعمل ايه ..تتحل أزااى
أنا شكلى هتجن كمان
لا أنا هخرج من فيس بوكى
وكفاية عليا ان انا مصرى 
مصرى وشايل علمى بايدى
ولراسى انا عامله الشال
h.m





هناك 10 تعليقات:

  1. يسلم قلمك ...........ايناس

    ردحذف
  2. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  3. تسلمى ويسلمـ مرورك الرائع حببتى

    ردحذف
  4. احمد عبد الحى9 مارس 2012 في 4:35 ص

    اللهم نقى قلوب الناس من ظن السوء

    ردحذف
  5. اللهم امين
    نورت استاذ احمد

    ردحذف
  6. احمد عبد الحى9 مارس 2012 في 12:51 م

    ربنا يخليكى كلامك رائع جدا

    ردحذف
  7. ههههههههههههههه جميل سبحانك اللهم
    عبد الرحمن فهمي

    ردحذف
  8. نورت المدونة عبد الرحمن

    ردحذف
  9. دامت كلماتك الرائعة الهادفة

    ردحذف
  10. مرورك اروع محمد
    دام مرورك

    ردحذف